2013. november 29., péntek

Csicseriborsó. Paradicsom. Sóhaj.

Most már annyira teljesen és végérvényesen vége a nyárnak, hogy még a hó is leesett. Mármint egy picike. De az is éppen elég. Álltam a minap Szentendrén, a DMH udvarán, ahova egy pillanatra oda sütött a kora délutáni nap - elszédültem, és azt hittem, csak a második sörtől van, és ha leülök a Törp mellé ide a kőre, mindjárt jobb lesz, úgyis menten kezdődik a koncert.

Sajnos nem, ez itt már kérem szépen a rideg valóság, Törp sehol, koncert sehol, ráadásul azért szédültem, mert éhes voltam, és ha leülök a kőre, garantált, hogy oda is fagyok.

DE!

Kulturáltan kitaláltam, hogy a nyár visszahozatalának eszköze mi lesz. Egy fincsi, csicseriborsós ragu. De nem az, amelyiket a KéhlKatának küldtem el egy hónapja (akár azt is feltehetem, mert jajjdejó, mondjuk), hanem egy másik.

Egy már-már erotikusan paradicsomos, hedonistán intenzív változat, amit nagyon lehet szeretni. Íme:



Tökös-csicseris ragu

Hozzávalók (2-3 személyre):

  • 1 doboz konzerv csicseriborsó
  • 1 kis darab sütőtök nyersen, sajtreszelőn lereszelve
  • 4 db konzerv paradicsom apróra felkockázva, némi levével
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 1 nagy gerezd fokhagyma
  • 8 szem szárított paradicsom apróra vágva
  • 2 ek paradicsom chutney (opcionális, mostmár elkérem Nektek a receptet Ilitől)
  • 1-2 kk chilipor (2 kk-al már csípős lesz)
  • 1 tk kurkuma
  • 1kk őrölt kömény
  • szójaszósz (ööö... 2-3-4 ek? mondjuk, hogy ízlés szerint.)
  • 1-2 ek vörösbor ecet
  • 1 kk kókuszzsír
A  vöröshagymát ízlés szerint karikázzuk, vagy apróra vágjuk, és lassan karamellizáljuk a kókuszzsíron. Mikor már majdnem kész, rádobjuk a chilit és a köményt, megkeverjük, majd jöhet a reszelt sütőtök és a fokhagyma. Ezzel is együtt pirítjuk egy darabig, rátesszük a kurkumát, a paradicsomot és paradicsom chutneyt, megrottyantjuk. Végül rálocsoljuk a szójaszószt és a vörösbor ecetet, beledobjuk a szárított paradicsomot, és beleöntjük a csicseriborsót, levével együtt. Fedő alatt rotyogtatjuk még egy 10 percet, ha kell, kevés vizet aláönthetünk. Fűszeres rizzsel tálaljuk. Megkóstolni ajánlott, ha kell, tehetsz bele egy kis sót, vagy nádcukrot. Ez tuti, hogy felmelegít!

Szabadkozás:

Már két hete úgy, de úgy szerettem volna írni ide, csakhogy vagy a kisfiam űzött el a gép elől, vagy nem volt gépem. Na de majd most...! Érik néhány ötlet. Addig is szívesen fogadok minden visszajelzést!

Jó étvágyat! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése